Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Órai játékok - forró krumli és társai

Forró krumpli

Továbbítós játék kicsiknek.

Előkészületek: egy továbbítandó tárgy.

A gyerekek átadnak egymásnak egy tárgyat, ami lehet egy labda, egy zacskó bab, vagy egy krumpli. El kell képzelniük, hogy a tárgy nagyon forró, és ezért gyorsan tovább kell adni. Amikor egy felnőtt azt kiáltja „Forró”, kiesik az, akinél éppen a tárgy van, és a játék folytatódik.

Gyümölcskosár

Előkészületek: egy szék minden játékos számára.

A játékosok körben ülnek (az a gyümölcskosár). Négyes csoportokba osztjuk őket és mindegyiket elnevezzük egy-egy „gyümölcsről”. Amikor kimondod az egyik gyümölcs nevét mindenkinek, aki ahhoz a csoporthoz tartozik, fel kell állni, és helyet kell cserélni. Közben te elveszed az egyik széket, így egyik „gyümölcs” szék nélkül maradt, és kiesik. Ha azt mondod, „Borítsuk fel a gyümölcskosarat”, mindenkinek széket kell cserélni.

Helycsere

A játékosok körben ülnek, egyikük a kör közepén áll. Ez utóbbi felszólítást ad a helycserére, pl. így: „Cserélj helyet, ha mezítláb vagy!” vagy „Cserélj helyet, ha nadrágot viselsz!”. Mindenki, aki megfelel a leírásnak, igyekszik helyet cserélni, miközben a középen álló igyekszik becsusszanni az egyik üres helyre. Így valaki hely nélkül marad, és a következő körben ő adja ki a felszólítást, a játék pedig újra és újra elindul.

Kulcsvadászat

Csapatmunkát igénylő, elrejtő játék.

Előkészületek: Egy kulcs vagy egyéb elrejteni való tárgy, márványgolyó, pénzérme vagy édesség.

A játékosok kört alkotnak, a vadász pedig középen ül. Behunyja a szemét és tízig számol, miközben a többiek egy tárgyat adnak át egymásnak. A játékosok akkor is folytatják ezt, amikor a vadász kinyitja a szemét, a játékosok vagy tényleg a tárgyat adják tovább, vagy csak úgy tesznek, mintha továbbadnák. A vadásznak tíz másodperce van, hogy megmondja, kinél van a kulcs. Ha igaza van, helyet cserélnek. Ha nem, megismétlik a játékot. Háromszor lehet találgatni.

Páros vagy páratlan

Nagyon jó bemelegítő játék.

Előkészületek: Tíz fogpiszkáló, gemkapocs vagy becsomagolt cukorkák minden játékosnak.

A játékosok körbejárnak a szobában, és amikor egy másikkal találkoznak, a markába nyomnak néhány fogpiszkálót vagy cukorkát, és megkérdik: „Páros vagy páratlan?” A másik játékos találgat, utána ellenőrzik, hogy páros vagy páratlan számú pálcika van a markában. Ha a játékos eltalálta, kap egy fogpiszkálót. Utána szerepet cserélnek, és megismétlik a játékot. Az győz, akinek 10 perc elteltével a legtöbb fogpiszkálója (vagy egyebe) van.